Есть две крайности в которые может попасть человек при изучении Библии и богословия.
1. Я первый, кто "до этого додумался", у меня "особое откровение".
2. Ничего нового не может быть, т.к. все это когда-то уже было.
Чтобы избежать этих крайностей, важно заниматься родительницей богословия - миссией, как практической так и той, которая включает в себя знание Писания и понимание как современных различных богословских систем и безсистемностей, так и истории богословских систем и безсистемностей в историях различных христианских церквей, движений, конфессий и деноминаций. Без личного участия в божьей миссии сухое изучение богословия может стать переливанием из пустого в порожнее и даже увести от веры.
Existují dva extrémy, ve kterých se může člověk při studiu Bible a teologie ocitnout.
1. Já jsem první, kdo "o tom uvažuje", já mám "zvláštní zjevení".
2. Neexistuje nic nového. Všechno už alespoň jednou bylo.
Aby nedocházelo k těmto extrémům, je důležité zabývat se matkou teologie - Misí jak praktickou tak i tou, která vyžaduje dobrou znalost Písma a pochopení toho, jaké jsou současné teologické systémy a bezsystemností a také historie teologických systémů a bezsystemností v příbězích různých křesťanských církví, hnutí, denominací a konfesí. Bez osobní účasti na Boží Misí pouhý a suchý studium teologie se může stát přeléváním z prázdné do zpustošené, a dokonce i odvést od víry.
1. Я первый, кто "до этого додумался", у меня "особое откровение".
2. Ничего нового не может быть, т.к. все это когда-то уже было.
Чтобы избежать этих крайностей, важно заниматься родительницей богословия - миссией, как практической так и той, которая включает в себя знание Писания и понимание как современных различных богословских систем и безсистемностей, так и истории богословских систем и безсистемностей в историях различных христианских церквей, движений, конфессий и деноминаций. Без личного участия в божьей миссии сухое изучение богословия может стать переливанием из пустого в порожнее и даже увести от веры.
Existují dva extrémy, ve kterých se může člověk při studiu Bible a teologie ocitnout.
1. Já jsem první, kdo "o tom uvažuje", já mám "zvláštní zjevení".
2. Neexistuje nic nového. Všechno už alespoň jednou bylo.
Aby nedocházelo k těmto extrémům, je důležité zabývat se matkou teologie - Misí jak praktickou tak i tou, která vyžaduje dobrou znalost Písma a pochopení toho, jaké jsou současné teologické systémy a bezsystemností a také historie teologických systémů a bezsystemností v příbězích různých křesťanských církví, hnutí, denominací a konfesí. Bez osobní účasti na Boží Misí pouhý a suchý studium teologie se může stát přeléváním z prázdné do zpustošené, a dokonce i odvést od víry.
Комментариев нет:
Отправить комментарий